Lördag

Läste precis Katrins blogg och hon ska börja använda AW metoden på sin son. Har ju hört talas
om Anna Walhgren men aldrig läst om henne så. Så gick in på hennes sida och läste hennes metod och hon är ju för fan helt jävla dum i huvvet. Vem vill lägga sitt barn på det sättet.
Lägg ner barnet, tryck ner huvvet i kudden så barnet vet att det ska ligga still, lägga en hand på ryggen o hålla emot ifall barnet vill röra på sig och sen buffa barnet på stjärten, med knuten hand...
Hon säger att man INTE ska läsa saga eller mysa utan det kan man göra på dagen.

I mina öron låter det helt fel och tacka vet jag saga. Vi läser bok för Leo och det funkar utmärkt.
Hon skriver att man ska göra det på små barn men ALDRIG!!!
Vad tycker ni? Hur gör ni när ni lägger ert/era barn???


Kommentarer
Postat av: Sofia

Ne den metoden lät inte speciellt snäll,bra?

Våra nattningsmetoder...börjar med en kvällsmacka ,borstar tänder , läser en saga eller två ( eller enstaka gånger sjunger vi endast) säger gonatt och ligger kvar hos dom tills dom somnat...

Funkar jättebra för oss o tycker bara det är mysigt att ligga o läsa en stund på kvällen o barnen gillar det massor! Skulle nog inte kunde använda den metoden som hon tänkt börja med iaf, vad får man ut av det lixom? att nattningen går fortare? :S

Puss

2011-02-27 @ 14:03:33
URL: http://mammaiia.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag har min son på brösten o så sjunger jag tills han somnar o så får lägger ja honom i sin säng men börjar med att ligga i våran säng o sjunga och så myser man på samma gång.

2011-02-28 @ 11:04:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0