vad skriva

Har inte skrivit på några dagar ser jag, men har ju inte så mkt att skriva om.
Det händer ju inte allt för mkt här om man säger så.

Men tog ett snack med dagis imorse då Leo berätta igår att M slog honom på dagis, även en annan pojke sa det. Upptäckte framåt kvällen en liten bula o märke i huvvet på Leo.
Och när jag prata med lärarna så sa dem att M hade kastat massa leksaker så det förklarar ju bulan.
Har dem ingen bättre koll på barnen? Dem visste inte ifall han hade blivit träffad eller inte. Och Leo säger ju inte till om det skulle vara nåt..tyvärr...Han måste bli lite tuffare.
Men han brås väl på sin mor ;)

Sitter just nu och pratar lite med mamma, Tommie kollar nån tråkig film på tv'n.
Imorron är Leo ledig så då blir det massa mys o bus. Jag ska börja jobba på måndag igen, då det blev strul med pengarna denna vecka. Men veckan har ju gått fort som tur är. Bara helgen kvar.

Har även börjat planera Leos kalas som vi ska ha den 5e mars. Lite tidigt kanske, jag vet men jag kunde inte låta bli. Jag älskar att planera och när jag väl börjar så blir det in i minsta detalj, brukar kunna skriva 4-5 papper innan allt e klart sen.
Hoppas fritidsgården är ledig så vi kan vara där då eftersom vi bjuder bådas sidor samtidigt. Och då får vi verkligen inte plats här hemma.Men får vi plats där???
Vi blir som mest(men kan bli färre) 30st. Eller måste man till o hyra församlingshemmet?
Vad tycker ni?

Nu blir det att läsa andras bloggar innan det är dags att nanna kudden.
Vad vill ni läsa i min blogg, vad ska jag skriva om???

Kramar

Kommentarer
Postat av: Johanna

jag vill läsa om dig och det skrivet du ju redan=)

2011-01-14 @ 14:37:12
URL: http://johannawingerstad.blogg.se/
Postat av: Hanna Enefjord

Det där med att ha koll på barn i förskolan är inte det lättaste kan jag säga. testa att analysera ca 16 barn när man är tre personal, alla barn busar omkring och är i olika rum. Alla skyller ifrån sig på varandra, en har kissat på sig en sitter och är färdig på toan och två har slagit sig och en har hällt ut alla pärlor. Allt händer oftast på en och samma gång. Jag känner igen mig väl i att inte ha vetat vad som egentligen hände om någon slagits etc.

2011-02-03 @ 20:14:19
Postat av: Bella

Som förskolelärare (som det så vackert ska kallas nu) bör man OAVSETT antal barn, ha en viss hum om vad som händer mellan barnen. Att barn inte kommer överens är normalt, inte ens vuxna gör det. Kan man inte då inte prata så bra, så löser man det på annat sätt, man tar till nävarna. Men kommer mitt barn hem och säger att han blivit slagen och dessutom har märken, då BÖR man som förälder reagera, konstigt vore det väl annars!? Och det här med alla saker händer samtidigt tänk om ett barn nu skulle springa ut på vägen där bilar åker. Skulle du då säga samma sak då, "det är så många barn här att jag kan inte hålla koll på alla." Som "förskolelärare" har du ett ANSVAR för barnen som går där. PUNKT!

2011-02-07 @ 16:22:50
URL: http://bellabuuus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0